Zápis z jednání PS Senioři dne 19. 08. 2011
26. 8. 2011
Zápis z jednání pracovní skupiny Senioři a osoby zdravotně postižené
Datum a čas konání: 19. 08. 2011 09:00 hod
Místo konání: Malý sál KD Osoblaha
Přítomni: viz. prezenční listina
Omluveni: Monika Dudová, Danuše Tkáčová, Marie Nováková, Vlasta Samcová
Program: 1) Úvod – schválení programu a ověřovatelů zápisu
2) Přijetí nových členů PS
3) Změna harmonogramu – plán aktivit a schůzek PS
4) Obsah dokumentu Plánu sociálních služeb na rok 2012
5) SWOT analýzy – výsledek hlasování
6) Schválení osob k jednání se zastupitelstvy okolních obcí
7) Informace představitelů Althaia, o.s. k zahájení činnosti NZDM, SAS a o již zahájeném finančním a obecném poradenství
8) Informace k chystanému navazujícímu projektu
9) Diskuze
10) Závěr
Ad 1) Bc. Pavla Bartoníková přivítala všechny přítomné na dnešním jednání PS a představila program dnešního jednání. Zároveň navrhla za ověřovatele zápisu Mgr. Danielu Houdkovou a paní Janu Sulkovou.
Hlasování: 6 pro 0 proti 0 zdržel se 0 nehlasoval
Program jednání byl schválen o 10 bodech a ověřovateli zápisu byly zvoleny Mgr. Daniela Houdková a Jana Sulková.
Ad 2) Bc. Pavla Bartoníková představila dva zájemce o členství v PS, a to paní Zdenku Spurnou, členku ŘS a zastupitelku obce Dívčí Hrad a pana Leo Dedka, který bodu zastupovat tělesně postižené, také z Dívčího Hradu. Nikdo z přítomných nevznesl připomínku či protest. Zároveň Bc. Bartoníková podala zprávu o tom, že paní Věra Franková a Eva Mrázková, obě z Osoblahy, se vzdávají účasti v PS Senioři ze zdravotních a rodinných důvodů.
Hlasování: 6 pro 0 proti 0 zdržel se 0 nehlasoval
Novými členy PS Senioři se stali paní Zdenka Spurná a pan Leo Dedek. PS vzala na vědomí vzdání se členství paní Evy Mrázkové a Věry Frankové v PS Senioři.
Ad 3) Bc. Pavla Bartoníková předala slovo koordinátorovi SPSS Bc. Janu Bezděkovi. Ten přítomným představil změnu harmonogramu projektu – doplnění aktivit. Zároveň navrhl členům PS termíny dalších jednání. Termíny jednání jsou přílohou tohoto zápisu.
Ad 4) Bc. Jan Bezděk zaslal spolu s pozvánkou na dnešní jednání podobu střednědobého plánu sociálních služeb z města Krnov, Bruntál a Jeseník. Plán sociálních služeb na rok 2012 bude obsahovat obecné informace o Osoblažsku, analýzu vývoje obyvatelstva + trhu práce + sociálních služeb, výsledek dotazníkového šetření z listopadu 2010, kapitoly PS – SWOT analýzu, složení PS, cíle a opatření PS. Mgr. Daniela Houdková navrhla to, aby dokument obsahoval vždy PS a vše, co k ní patří. Následně pak druhou PS apod.
Ad 5) SWOT analýzy jsou obodovány a výsledky budou zahrnuty do Plánu sociálních služeb na rok 2012.
Ad 6) Bc. Jan Bezděk navrhl PS 6 osob ke schválení k jednání s okolními zastupitelstvy obcí. Je to z důvodu představení návrhu Plánu sociálních služeb na rok 2012 a podání informací o nutnosti spolufinancování sociální služby. Nikdo nechtěl osoby doplnit.
Hlasování: 8 pro 0 proti 0 zdržel se 0 nehlasoval
Schváleno celkem 6 osob k jednání se zastupitelstvy okolních obcí. Jmenný seznam osob je přílohou tohoto zápisu.
Ad 7) Plánované informace Althaii, o.s. podal Bc. Jan Bezděk. Kromě NZDM a SAS informoval o finančním a rodinném poradenství, které probíhá v bývalé pokladně kina.
Ad 8) Bc. Jan Bezděk podal přítomným členům informace o chystaném navazujícím projektu, protože MPSV vyhlásilo výzvu č. 78, která podporuje tvorbu střednědobých plánů. Žádost o podporu bude podána nejpozději do 7.9.2011.
Ad 9)
- paní Vaněčková upozornila na nově zřízené ubytovací kapacity ve Slezských Rudolticích s kuchyňkou
- Mgr. Daniela Houdková pozvala přítomné na besedu s policií, která se bude konat v Domově pro seniory Osoblaha, přednášku povedou preventisté z Bruntálu
- jako některé cíle byly navrhnuty bezbariérové přístupy na sály KD v obcích Osoblažska a na úřady obecních úřadů
- umístit zvonek na vchod do knihovny, aby si imobilní občané mohli zazvonit o pomoc s vjezdem
Ad 10) Bc. Pavla Bartoníková poděkovala přítomným za dnešní účast na jednání a ukončila jednání v 10:20 hod.
Zapsal:
Ověřovatelé:
Schválila:
Příloha č. 1 k Zápisu ze dne 19. 08. 2011
Termíny jednání PS Rodiny s dětmi, mládež a osoby ohrožené soc. vyloučením
09. 09. 2011 – návrh podoby Plánu sociálních služeb na rok 2012
13. 10. 2011 – připomínkování Plánu sociálních služeb na rok 2012
10. 11. 2011 – vypořádání se s připomínkami k Plánu sociálních služeb na rok 2012
15. 12. 2011 – spojené jednání řídící skupiny a obou PS
Příloha č. 2 k Zápisu ze dne 19. 08. 2011
Seznam osob pověřených ke společnému jednání se zastupitelstvy okolních obcí
Bc. Pavla Bartoníková – manažer projektu a vedoucí ŘS
Mgr. Daniela Houdková – ředitelka DpS Osoblaha a vedoucí PS Senioři
Mgr. Katrin Surovková – vedoucí SAS Krnov, Rýmařov
Bc. Jan Bezděk – koordinátor SPSS
Bc. Jana Juřenová – metodik a ředitelka občanského sdružení Liga Bruntál
Martin Havránek – výkonný ředitel Althaia, o.s. a vedoucí PS Rodiny s dětmi